Monday, May 10, 2010

Frenchy Phrases

Bonjour Tout le monde!

it's time to learn wittle bit-o french!

here are some basic phrases that would be very useful, if you want to be polite, or a snob. hehe.



"Do you speak English?"
"Parlez-vous anglais?"
(par-lay voo zon-glay)



"Excuse me/sorry"
"Excusez-moi"
(ex-koo-zay mwah)


"Hello"
"Salut"
(sah-loo)


"Please"
"S'il vous plaît"
(seel voo play)





"You get on my nerves"
"Tu me peles le jonc"
(tu me pel - e le zhonc)



"Do it yourself."
"Faites-le vous-même"
(fay - teh le voo mehm)


"Stop bothering me!"
"Parle à mon cul, ma tête est malade"
(parl a mon cul, ma teht eh ma - lahd)


"I'd help you, but I don't like you."

"Je vous aurais bien aide, mais je ne vous aime pas."
(zhe voo zaw - ray bien ai - de may zhe ne voo zaim - e pah)



Hope you learned something new today!
(if you want to know how to CURSE, PM moi!)

Salut!
Chesca

1 comment:

Anonymous said...

I love it!!!!!